ADMINISTROWANIE SŁUŻBAMI PORZĄDKU PUBLICZNEGO
KONCEPCJA STUDIÓW W RAMACH SPECJALNOŚCI
Służby publiczne pełnią bardzo istotną rolę w społeczeństwie, gdyż zapewniają mu właściwe funkcjonowanie, a poszczególnym obywatelom poczucie bezpieczeństwa i wsparcia ze strony państwa. Cele te mogą być osiągnięte tylko wówczas, gdy służby publiczne będą profesjonalnie administrowane. Specjalność administracja służb porządku publicznego ma za zadanie wykształcenie osób, które sprostają temu zadaniu. Wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej rynek pracy dla absolwentów tej specjalności znacznie się zwiększył, co dodatkowo potwierdza zasadność kształcenia na tej specjalności. Program studiów jest tak skonstruowany, aby możliwe było zdobycie specjalistycznej wiedzy, kompleksowo przygotowującej do pracy w tym sektorze administracji.
Ukończenie specjalności pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu:
- zasad organizacji i funkcjonowania szeroko pojętej administracji publicznej oraz jej otoczenia instytucjonalnego,
- regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem służb porządku publicznego, m.in. prawa karnego, postępowania karnego, ustawy o policji,
- kryminologii, kryminalistyki, wiktymologii, a także antropologii kryminalnej oraz prawa wykroczeń,
- aktualnego kształtu organizacyjno-technicznego tych służb,
- planowanych działań restrukturyzacyjnych oraz perspektyw rozwoju w tych dziedzinach,
- szczegółowej wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa wewnętrznego,
- regulacji dotyczących bezpieczeństwa informacji o danych osobowych,
- zastosowania norm prawa europejskiego i międzynarodowego regulujących działanie służb porządku publicznego.