skype wsh radom
rekrutacja online

Administracja publiczna

Koncepcja studiów w ramach specjalności

Administracja publiczna, aby właściwie spełniać swą podstawową funkcję, jaką jest zaspokajanie zbiorowych i indywidualnych potrzeb wspólnoty samorządowej, potrzebuje nowych kadr. Powinny się one składać z osób mających wiedzę i świadomość celów, jakie stoją przed nowoczesną administracją publiczną. Sprawnie funkcjonująca administracja publiczna jest fundamentem sprawnego państwa i wymaga wysoko wykwalifikowanych kadr. Specjalność przez nas utworzona daje możliwość sprostania wysokim wymaganiom związanym z uzyskaniem zatrudnienia w nowoczesnej administracji.

Celem studiów jest ugruntowanie wiedzy z zakresu nauk społecznych, ekonomicznych i prawnych, wyrobienie w studentach umiejętności identyfikacji i analizy oraz praktycznego rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić w przyszłej pracy zawodowej. Studia przygotowują absolwenta do pracy w nowoczesnych organach administracji rządowej i samorządu terytorialnego, jak i częściowo w administracji biznesowej, podmiotach gospodarczych, organizacjach pozarządowych i służbie cywilnej. Poza poznaniem problematyki ściśle związanej ze sferą działalności administracji publicznej, studenci poznają wszystkie podstawowe dyscypliny wiedzy prawniczej.

Studia w ramach specjalności koncentrują się głównie na:

  • zaznajomieniu ze strukturą wszystkich szczebli administracji publicznej przedstawieniu wieloaspektowych związków pomiędzy administracją a podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą;
  • poznaniu instrumentarium prawnego, które jest związane z pracą w różnorakich jednostkach administracji publicznej oraz w podmiotach, których działalność oparta jest na współpracy z administracją publiczną każdego szczebla;
  • wyjaśnieniu powiązań pomiędzy działaniami administracji a procesami: gospodarczym i społecznym;
  • przekazaniu wiedzy o zasadach funkcjonowania administracji wraz z ekonomicznymi i socjalnymi aspektami -funkcjonowania struktur społecznych, a także przydatnych umiejętności z zakresu socjologii, psychologii, technik prowadzenia negocjacji.

Perspektywy zawodowe

Absolwent administracji publicznej ma solidne podstawy, aby zostać urzędnikiem średniego i wyższego szczebla lub przedsiębiorcą, który wykorzystuje w swej działalności środki publiczne. Posiada także kwalifikacje do pracy w instytucjach gospodarczych, zarówno publicznych, jak i prywatnych (przedsiębiorstwach, spółkach prawa handlowego, bankach, fundacjach itp.) jako konsultant do spraw prawa publicznego, gospodarczego i administracyjnego. Absolwenci zatrudniani są również na wszystkich szczeblach administracji publicznej, jako specjaliści od przetargów i obsługi petentów. Z łatwością odnajdą się w firmach, w których liczy się rzetelna i gruntowna wiedza z pogranicza prawa, socjologii, zarządzania i administracji.

Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookies, dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki.
OK
x